شدشدنشدنشد
مابه نیت خیر آمده ایم:شدشد.نشدنشد.احمد تمسکی بیدگلی

سلام علیکم و رحمت الله

 

ای دل جهان به کام تو شد شد نشد نشد
دولت اگر غلام تو شد شد نشد نشد

 


این سکه ی بزرگی و اقبال و سروری
یک روزهم به نام تو شد شد نشد نشد

 


چون کار روزگار به تقدیر یا قضاست
تقدیر بر مرام تو شد شد نشد نشد

 


 

ادامه مطلب
[ شنبه ٢٤ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ۸:۱٤ ‎ب.ظ ] [ احمد تمسکی بیدگلی ] [ نظرات () ]

[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ۱٠:۳٢ ‎ق.ظ ] [ احمد تمسکی بیدگلی ] [ نظرات () ]

شخصیت شناسی کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی

در این نشست دکتر حسین امامی با توصیف شخصیت شناسی کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی به معرفی دو روش تحقیق جدید در این شبکه ها پرداخت. او در ابتدا با اشاره به آمار کاربران ایرانی در اینترنت، این عدد را نزدیک به 45 میلیون نفر دانست، در حالی که این رقم در سال 2000 میلادی در ایران نزدیک به 250 هزار نفر بوده است. او این رشد را نشانه ای از اهمیت مطالعه و تحلیل فضای مجازی دانست و به نقل از دکتر سعید رضا عاملی گفت: به اعتقاد ایشان اصلا ممکن است آن فضایی که ما مجازی می دانیم فضای واقعی باشد، اما ما به دلیل عدم شناخت آن را مجازی می نامیم.

دکتر امامی در ادامه توضیح داد: تنها چیزی حدود 0.8 از محتواهای اینترنت به زبان فارسی تولید می شود و این جای تامل دارد.  این استاد دانشگاه در توصیف شخصیت های متفاوت کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی بیان کرد: با انجام تحقیقات مختلف من به 13 شخصیت رسیده ام. این شخصیت ها عبارتند از:

 1-روح سرگردان که بیشتر  ناظر و مشاهده گر هستند، هیچ اثری از حضورشان دیده نمی شود، تازه وارد هستند، چند اکانت دارند و …،

 شخصیت بعدی

2- طوطی ها هستند.  طوطی ها از خودشان حرفی ندارند و فقط جملات بزرگان را نقل می کنند.

یک شخصیت دیگر

3-خودشیفته ها هستند که عکس های زیاد در فیگورهای مختلف از خود منتشر می کنند، دائما آواتار خود را عوض می کنند و خود را اهل کتاب نشان می دهند.

4-عاطل و باطل ها شخصیت دیگر کاربران هستند که معتاد شبکه اند، چند پروفایل دارند، ساکت و آرام هستند و علاقه مند به کمک به مردم.

5- کاربران  نقاب دار هم آدم های ضد اجتماعی هستند که اسم و عکس مستعار و هاوت دوم دارند.

کابران بعدی

6- خنثی ها هستند که بیشتر فالوئر هستند، فالو و لایک می کنند، ری تاویت و شیر می کنند و در کل تولیدکنند محتوا به شمار نمی آیند.

شخصیت بعدی کاربر

7-  یاوه گو است که  وراج اند، از صبح که بیدار می شوند از ترافیک و آب و هوا و خیابان و محیط کار و … حرف می زنند.

8-شخصیت  خبر رسان هم در این فضا داریم، آنها کسانی هستند که علاقه مندند اولین افرادی باشند که اخبار جدید را به دیگران اطلاع می دهند.

شخصیت بعدی

9-  رهبران هستند که در مورد موضوعات مختلف از سایر کاربران سوال می کنند و نظرشان را جویا می شوند.

10-منتقد ثابت یکی دیگر از انواع شخصیت های کاربران است که بدبین هستند و در زجر دادن دیگران تخصص دارند

. برخی کاربران نیز

11-  دمدمی مزاج اند، رنگ عوض می کنند، در حالی که ممکن است در یک بحث نسبت به موضوعی ابراز مخالفت کنند، در جایی دیگر همان موضوع را تأیید می کنند، مشارکت فعال دارند و متخصص کامنت دادن هستند.

شخصیت دیگر

12-  معلم و مربی است. اینها بیشتر، عکس های گروهی منتشر می کنند، نکته های آموزشی پست می کنند، گرم و مهربان و با وجدان اند، حس خوبی دارند.

 اما آخرین شخصیت موجود در این شبکه ها

13-جوانمرد اجتماع است که  جدی ولی آرام هستند، قابل اعتماد، متفکر هستند و مطالب سازمان یافته منتشر می کنند.

 منبع: وبلاگ روابط عمومی

نوشته های دکتر حسین امامی درباره ارتباطات، روابط عمومی و رسانه های نوین

                     http://prblog.blogfa.com/post-47.aspx

[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ۱٠:٢٩ ‎ق.ظ ] [ احمد تمسکی بیدگلی ] [ نظرات () ]

این همون دستنبوی خودمون است. البته ما فقط بو میکردیم!! ولی ظاهرا؛ خوردنی هم هست.

این عکس را تابستان امسال توی یک میوه فروشی در شهر زنجان گرفتم.لبخند

[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ۱٠:۱۳ ‎ق.ظ ] [ احمد تمسکی بیدگلی ] [ نظرات () ]

تکراری است ولی تکرارش خالی از لطف نیست!!!

[ جمعه ٩ بهمن ۱۳٩٤ ] [ ۱٠:٠٧ ‎ق.ظ ] [ احمد تمسکی بیدگلی ] [ نظرات () ]
درباره وبلاگ

سلام .کارمند بانک هستم.به دنیای مجازی علاقه مندم.مطالب مختلفی را در وبلاگم میگذارم و سعیم سازنده و پویا بودن مطالب است.عنوان وبلاگم را در مباحث کلی و اساسی تعمیم ندهید.به نظرات احترام میگذارم و انتقاد منصفانه را می پذیرم. اللهم عجل لولیک الفرج
لینک دوستان
موضوعات وب
 
امکانات وب